HomeCategory

SZJA

25 év alatti átalányadózó vállalkozók: így érvényesíthető az adókedvezmény A 25 év alatti átalányadózó egyéni vállalkozók is jogosultak lehetnek a fiatalok személyi jövedelemadó-kedvezményére, azonban annak alkalmazása az átalányadózás szabályaihoz igazodik. A vonatkozó rendelkezések alapján a kedvezmény érvényesítésének feltételeit az Szja törvény részletesen meghatározza. A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (Szja tv.) 29/F. §...

Nem csökkenti a költségtérítést a vasúti késés után kapott visszatérítés A vasúti közlekedésben előforduló késések nemcsak az utasok számára okozhatnak kellemetlenséget, hanem a munkába járás költségeinek elszámolásával kapcsolatban is kérdéseket vethetnek fel. A húsz percet meghaladó késés esetén a szolgáltató a menetjegy vételárának ötven százalékát visszatéríti az utas részére. A visszatérítés a menetjegyen túl a...

A pót- és helyjegy költsége is elszámolható lehet a munkába járás során   Sok munkavállaló számára jelentős különbséget jelent (főleg időben), hogy a munkahelyére hagyományos személyvonattal vagy gyorsabb, hely- és pótjegyköteles járattal utazik. Különösen a hosszabb távolságokon fordul elő, hogy a másodosztályú, pót- és helyjegy nélküli járatok, valamint az InterCity-vonatok menetideje között akár többórás eltérés...

Kriptovaluta megszerzésére fordított összeg A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv. 67/C. § (2) bekezdése értelmében kriptoeszközzel végrehajtott ügyletnek azt az ügyletet kell tekinteni, amelyben a magánszemély bárki számára megköthető, elérhető (nem zártkörű) ügyletben kriptoeszköz átruházása, átengedése révén (ideértve a kriptoeszköz biztosította jog gyakorlását is) nem kriptoeszköz formájában vagyoni értéket...

Az egyetemi rendezvények adómentessége Az egyetemek által szervezett programok esetén kérdésként merül fel, hogy a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (Szja törvény) szerint milyen szabályok vonatkoznak az azokon biztosított szolgáltatások adómentességére. Az Szja törvény 1. számú mellékletének a 8.43. pontja szerint az ilyen rendezvényeken nyújtott szolgáltatásnyújtás, továbbá az összes költségének 10 százalékát meg...

Ingatlan hasznosítása Az eset szerint az ingatlan hasznosítása során az ingatlan tulajdonosa (az áfa hatálya alá tartozó vállalkozási felújítja az ingatlant és ezért cserébe az ingatlan haszonélvezője megengedi számára, hogy az ingatlan egy részét 5 évig raktárként használja. A másik részt a haszonélvező hasznosítja. Abban az esetben amennyiben az előzőekben leírtak szerint mond le a...

Online borravaló Egy Kft. olyan szolgáltatást nyújt, melynek során az alvállalkozóival és az éttermekkel kötött megállapodások értelmében a partnerei felé fennálló elszámolási kötelezettsége mellett az interneten keresztül beszedi a megrendelések, a kiszállítási díj és az online borravaló összegét. A Kft-től egy általa működtetett ételrendelő weboldalon vagy mobiltelefonos applikációval lehet a megrendelni az ételeket, italokat. A...

Telefonhasználat megtérítése   A telefonhasználat megtérítése kapcsán kérdésként merül fel, hogy amennyiben egy társaság munkavállalója saját mobiltelefonján intézi a társaság ügyeit és a munkáltató például havonta 10 ezer forint telefonhasználat költséget térít a munkavállaló részére a részletes híváslista alapján, akkor ezen juttatással kapcsolatban a magánszemély adókötelezettsége hogyan alakul. A kérdésre a válasz az, hogy tekintettel...

Az egyéni vállalkozó vállalkozói jövedelem szerinti adózása   I. Az egyéni vállalkozó vállalkozói jövedelem szerinti adózása a személyi jövedelemadóról szóló törvény rendelkezései alapján meglehetősen bonyolult, hiszen 4 az alábbiak szerinti adók terhelik a jövedelmét:   A.        A vállalkozói kivét után (15 % személyi jövedelemadó) B.        Vállalkozói jövedelemadó (a II....

Átalányadózó egyéni vállalkozó közterhei Nézzünk egy példát az átalányadózó egyéni vállalkozó közterheivel a kapcsolatban a 2023-as évre.   Egy 2023-ban átalányadózást választó egyéni vállalkozó havi 960.000 Forint bevételhez jut. Tevékenysége középfokú végzettséget igényel, a törvény szerint 40%-os költséghányaddal számolhat. Az átalányadózó egyéni vállalkozó közterhei személyi jövedelemadó (Szja), társadalombiztosítási járulék (Tb) és szociális hozzájárulási adó (Szocho)...

KapcsolatMonok Tamás
Várom megkeresését az alábbi elérhetőségek egyikén.
AVANTAGEHeadquarters
Organically grow the holistic world view of disruptive innovation via empowerment.
OUR LOCATIONSWhere to find us?
https://monoktamas.hu/wp-content/uploads/2019/04/img-footer-map.png
GET IN TOUCHAvantage Social links
Taking seamless key performance indicators offline to maximise the long tail.

Copyright. Minden jog fenntartva.

Készítette /Üzemelteti: Reklámszervezés